top of page

ייעוץ פסיכוגריאטרי גם למשפחה המטפלת בקשיש

המקרה הבא יכול להיות מוכר לכם וייתכן מאוד שחוויתם אותו גם במשפחתכם.


שמשון הוא קשיש בן 87 שמצבו הבריאותי והקוגנטיבי התדרדר מאוד בשנים האחרונות, עד כדי כך שאין באפשרותו להתנייד באופן עצמאי. הוא בקושי מזהה את הסובבים אותו, אינו שולט בצרכיו ונמצא במצב סיעודי מורכב הדורש טיפול צמוד. אשתו, מזל, הצעירה ממנו ב- 7 שנים, שצופה בו דועך אל מול עיניה, סועדת אותו ומטפלת בו באהבה ובמסירות אין קץ, דואגת לכל צרכיו, מבשלת לו ושומרת שסביבתו תהיה תמיד נקייה, ושירגיש בנוח.


לאחרונה שמו לב בנותיהן של בני הזוג שאמן מתלוננת בפניהן יותר ויותר על מצבה הבריאותי שלה. לאחר ביצוע בדיקות שונות נמצא שהאם אינה סובלת מבעיות רפואיות משמעותיות, והבנות החלו לחשוד שמצבו ההולך ומדרדר של בעלה גורמים לה לחוות פחד וחרדה ומכאן גם דאגה מוגברת לבריאותה.


חשוב לדעת - כאשר מישהו נאלץ לחיות לצידו של אדם חולה ולסעוד אותו, זה רק טבעי שמוחו יוצף במחשבות שליליות על חולי ומוות. זהו מצב קשה עוד יותר, כשהמטפל עצמו אינו אדם צעיר.

מזל חוששת מהעתיד לבוא, מכך שהיא עלולה להישאר לבד, ואז מי יטפל בה? תלונותיה על מצבה הבריאותי משקפות קריאה לעזרה, בקשה נואשת להסב את תשומת לבן של בנותיה גם אליה. היא בסה"כ רוצה שיראו גם אותה, שיחלקו עמה בנטל, שיעזרו לה, ובעיקר שיראו ויעריכו את המאמצים הכבירים שהיא עושה כדי לטפל בבעלה.


ייעוץ פסיכוגריאטרי למשפחה המטפלת בקשיש



לעיתים, דווקא בן המשפחה שמטפל בקשיש הוא זה שזקוק לעזרה, יותר מהקשיש עצמו. ניתן להרגיע את הפחד והחששות שאופפים את המטפל, ע"י הכנתו לכל תרחיש אפשרי ופירוט דרכי הפעולה שעומדות לבחירתו. ייעוץ פסיכוגריאטרי למשפחה המטפלת בקשיש ככל שהוא ידע למה לצפות וכיצד לנהוג, כך יופחת גם גורם החרדה.


בנוסף, במצב כזה, על כל בני המשפחה להתגייס ולהיות מעורבים יותר בטיפול בקשיש, על מנת שהנטל לא ייפול על כתפי אדם אחד בלבד.


אנו "במצפן רפואי" מסייעים לכם לטפל במטפל, להרגיעו, להכינו לכל תרחיש שעלול להיווצר, להציג לו את כל האפשרויות העומדות בפניו ובכך לאפשר לו לבחור את הדרך הנכונה ביותר לקשיש ולו – אם זה מעבר לבית חולים, בית אבות או מוסד סיעודי אחר, או הבאת מטפל צמוד. מתן יכולת הבחירה תאפשר לאותו בן משפחה להיות שליו ושלם עם עצמו שהוא עשה הכל לטובת הקשיש וקיבל את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר.

מזל החליטה לבסוף להמשיך ולטפל בשמשון, בסיוע משמעותי של בני המשפחה, ולאפשר לו להעביר את שנותיו האחרונות ליד אשתו האהובה, במיטתו הנוחה, כפי שהוא היה רוצה.


אם גם אתם מצויים בסיטואציה דומה, חייגו אלינו ל: 052-3298113. נשמח לסייע לכם להחזיר את השקט והשלווה למשפחה.


bottom of page