top of page

חוות דעת רפואית לסיעוד - תמיכה כספית ומענק להתאמת הבית

ישנן קרנות ייעודיות לסיוע לקשיש ברכישת מכשור עזר רפואי כגון כיסא, מיטה, מעלון, מנוף, נעליים, הליכון ועוד. כמו כן ישנן קרנות לטובת התאמת הבית לצרכיו של הקשיש, והנחות והטבות שמגיעות לו מול הרשות המקומית, בארנונה, מים ועוד.


קשישים רבים מעדיפים להישאר לגור בביתם מאשר לבחור באופציה של דיור מוגן או בית אבות. הורינו רוצים להמשיך ולחיות בסביבה המוכרת והחמימה שלהם, וזה מבורך, אך חשוב לזכור שמדובר באנשים שאינם צעירים, שחלקם בעלי מגבלות תנועה כאלה ואחרות, ועל מנת להקל עליהם, עלינו להתאים את הבית המוכר והאהוב לצורכיהם.


בביקורינו הרבים בבתי קשישים אנו נתקלים לעתים בבתים שלא עברו את ההתאמות הנדרשות למגורי דיירים בגיל המבוגר. המקומות המועדים ביותר לפורענות הם בעיקר חדר השינה, חדר האמבטיה והמטבח. הנה לפניכם על קצה המזלג 7 טיפים שכדאי ליישם בבית הקשיש, על מנת לשמור על ביטחונו:


✅ יש להנמיך את המדפים במטבח ולהציב כלים במקומות נגישים, על מנת לאפשר לקשיש להגיע לכל הכלים בקלות, מבלי שיצטרך להתכופף או לטפס על כיסא.


✅ יש להשתמש באמצעי הגנה מפני החלקה במקלחת ובמטבח, ולהתקין מוט אחיזה שיאפשר לקשיש להיאחז בו בזמן שהוא מתרחץ.


✅ הרחבת פתח דלת השירותים והמקלחת על מנת לאפשר מעבר של כיסא גלגלים בעת הצורך.


✅ התקנת מערכת התראה לשעת חירום שתהיה נגישה בקלות, באמצעות לחצן מצוקה שימוקם ליד מיטת הקשיש.


✅ יש להקפיד שאין חוטי חשמל גלויים, מרצפות שבורות או מכשולים על הרצפה, שהקשיש עלול להיתקל בהם וליפול.


✅ אם הבית אינו חד קומתי, כדאי שחדר השינה של הקשיש יהיה בקומת הקרקע. אם הדבר אינו מתאפשר, מומלץ לשקול התקנת מעלון במדרגות או אפילו מעלית ביתית.


✅ אם הקשיש נעזר בכיסא גלגלים, ובכניסה לבית יש מדרגות, מומלץ להחליפן ברמפה שתאפשר לקשיש כניסה נוחה יותר לביתו.


ישנן קרנות ייעודיות לסיוע לקשיש ברכישת מכשור עזר רפואי כגון כיסא, מיטה, מעלון, מנוף, נעליים, הליכון ועוד. כמו כן ישנן קרנות לטובת התאמת הבית לצרכיו של הקשיש, והנחות והטבות שמגיעות לו מול הרשות המקומית, בארנונה, מים וכו'.


המומחים שלנו ישמחו לסייע ולייעץ לכם בנושא חוות דעת רפואית לסיעוד.



חוות דעת רפואית לסיעוד  - תמיכה כספית ומענק להתאמת הבית






bottom of page